Sunday, November 8, 2009

TANPA TAJUK

Salam buat semua jemaah dan pelawat blog surau Al-hidayah,

Saya ambil kesempatan ini untuk berterima kasih kepada ust Hj. Kamal yang telah menyerahkan amanah beliau kepada saya utk mengendalikan blog ini. Saya adalah salah seorang jemaah (separa tetap) yang bekerja di luar Negeri Sembilan.

Setelah meneliti keputusan ustaz, saya terfikir bahawa blog surau ini banyak manfaatnya terutama di dalam mengenali siapa manusia di luar sana yang benar-benar manusia, siapa yang jasadnya manusia tp hatinya binatang dan siapa manusia yang nampak mcm manusia tp rupa-rupanya setan yang menyerupai.

Saya dpti di kalangan pelawat blog (saya konfiden mereka ialah orang BWP), ramai yang perlukan terapi jiwa..buktinya, peluang yang diberi utk mencoret sedikit coretan di blog ini digunakan utk menunjukkan ego masing-masing, kutuk-mengutuk dan caci-mencaci. Kalau inilah minda dan pemikiran kita, hancur !

Saya bukanlah orang yang mahir berkomputer, tp ada le sedikit pengalaman dlm mengendalikan blog ini. Saya memohon kpd ustaz agar blog ini terus diaktifkan krn masih ramai yg memerlukannya. Ust menyerahkan pengendalian blog ini kpd saya krn beliau kini sedang memberikan tumpuan kpd usaha penulisan dan penerbitan sebuah buku panduan ko-kurikulum unit unifom sekolah rendah. Utk makluman, ust Kamal adalah salah seorang tenaga penting di dalam pasukan unifom Kadet Remaja Sekolah Negeri Sembilan. Beliau kerap dipanggil menghadiri perkhemahan bagi memberi latihan dan bimbingan berkaitan aktiviti unit tersebut sama ada di sekolah-sekolah atau pun di institut perguruan.

Selain kesibukan sbg guru di sekolah, beliau juga dah mula sibuk dengan aktiviti kuliah maghrib di surau-surau dan masjid yang banyak kedapatan di daerah Seremban ini.

Atas rasa simpati terhadap beliau dan hasrat nak teruskan penyampaian maklumat surau melalui blog, saya menawarkan diri untuk mengambil-alih dan menyambung tugasan yg telah dimulakan oleh ustaz.

Sekiranya ada terdapat sebarang kelemahan pada blog ini slepas ini, saya mohon diberikan teguran membina.

Sekian. Wassalam..

MENGKARUNG PADANG PASIR
08 nOv 2009

No comments:

Post a Comment