Tuesday, November 3, 2009

APABILA WAKTU SEMAKIN MENCEMBURUI..

Assalamualaikum w.m;

Buat semua sahabat, rakan, teman, ahli jemaah surau yang telah mendaftar dan bakal mendaftar, jiran dan sesiapa yang pernah ditemui..

Nampaknya masa yang pernah memisahkan saya daripada tuan-tuan selama 2 tahun berkhidmat sebagai guru BI di pedalaman Gua Musang dahulu kini lagi sekali ingin mencemburui pertemuan kita..

Saya dah mula dapat merasakan tentang tugas dan tanggungjawab di surau yang semakin tak dapat dilaksanakan dengan sempurna lagi..Minggu ini sahaja, dah 4 malam saya tak dapat berjemaah di surau..namun demikian, alhamdulillah..saya masih lagi berkesempatan bersembang dengan jemaah surau sebaik shj pulang ke BWP. Biarlah cuma 5-6 minit sahaja pun..

Masa sibuk saya dah kembali semula..Tahun 2010 akan datang, mungkin solat Subuh berjemaah shj yang dapat saya hadiri, selain Zohor dan Asar pada setiap hujung minggu. Mulai 2 minggu yang lalu, saya menerima pelawaan dari Ust Hj. Hishamuddin untuk menggantikan beberapa orang pengkuliah agama di surau-surau sekitar Bandar Sikamat yang tidak dpt lagi meneruskan khidmat mereka atas sbb-sbb yang tertentu...

Begitu juga dengan kontrak tahunan bersama beberapa buah surau asrama SBP. Kalau dahulu (tahun lepas), saya menolak semuanya kerana nak tumpukan kpd pengajian master saya, tp kini saya dah takde alasan lain..

Sekarang ini, sebelum menjelang cuti sekolah, saya sedang berusaha untuk mewujudkan Kelas Harian Al-Qur'an dan tusyen percuma utk anak-anak BWP serta Kem Tahfiz Al-Qur'an yang akan bermula 21 Nov ini..

Saya mohon maaf kepada semua jemaah kalau-kalau dah jarang kita dapat bertemu di surau lagi. Tugasan sebagai imam mungkin akan saya lepaskan sebelum Mesyuarat Agung Januari 2010 akan datang. Buat apa lagi jawatan sbg imam kalau dah tak dapat nak pikul tanggungjawabnya lagi..

Saya harap semua AJK terutamanya Ust A'lim dpt carikan pengganti saya secepat mungkin. Pelawalah ust-ust yang ada di sekeliling kita ini. Mana tahu, ilmu dan kesungguhan mereka lebih terserlah dari saya..Insya'ALlah saya akan sentiasa berikan sokongan kepada sesiapa shj yang dilantik nanti.

Salam kemaafan kerana banyak memudaratkan anda semua selama bertugas di surau ini.

Ust Kamal ( Ust Samseng !! )

No comments:

Post a Comment