Monday, June 1, 2009

TERSUNGKUR JUA AKHIRNYA..


Rentetan dari komplen seorang hamba Allah ( yg menggunakan nama samaran AJK Warisan Puteri )yang disiarkan di dalam interaktif@SINAR keluaran Sabtu, 30 Mei 2009 (gambar di atas), sebuah kedai makan yang didirikan di atas tapak terbiar milik TH Properties di Desa Puteri Dahlia yang sebelum ini berjaya mengeratkan semula perpaduan di Bandar Warisan Puteri, akhirnya ranap dirobohkan oleh Majlis Perbandaran Seremban (MPS).

Kejadian yang berlaku beberapa minit sebelum masuk waktu Asar itu tidak disedari oleh pemiliknya, saudara Arshad kerana beliau dikatakan terlelap seketika di rumahnya yang terletak kira-kira 500 meter dari tempat kejadian.

Beberapa pekerja dari dua buah trak pengangkut dan sebuah van MPS dilihat mengangkut semua barang yang terdapat di kedai makan tersebut. Menurut Ketua Pegawai Operasi yang bertanggungjawab, pihak MPS terpaksa bertindak kerana mendapat laporan daripada orang ramai.

Tahniah saya ucapkan kepada MPS di atas kepantasan bertindak yang ditunjukkan. Bagaimana dengan 2 buah kedai makan ( satu milik Cina dan satu lagi milik Melayu ) yang mendirikan premis mereka di tepi jalan keluar ( di atas tanah rezab ) dari BWP ke Jalan Pantai-Kuala Klawang? Agak-agak le, kalau saya buat repot, apakah MPS berani bertindak ke atas mereka sepantas seperti apa yang mereka lakukan kepada kedai milik Encik Arshad tadi ? Premis tersebut didirikan dengan binaan kekal memandangkan lantainya siap disimenkan.

Saya tidak menyalahkan pegawai MPS..mereka sekadar menjalankan tugas.. Cuma terkilan dgn si pengadu..bukankah elok kalau datang berbincang, utarakan kata nasihat atau buah pandangan kpd saudara Arshad, tunjukkan jalan bagaimana cara berniaga yg sebenarnya.. Mengapa perlu tergesa-gesa menulis ke akhbar ? Mengapa tidak kita selesaikan secara peringkat dalaman sahaja?

Kini ramai yang susah kerana peristiwa tersebut..ramai yang mengutuk saudara..saya bimbang sekiranya kutukan itu diaminkan oleh malaikat di langit..
Nasihat juga perlu diberikan kpd saudara Arshad kita..salah tetaplah salah, tapi sekurang-kurangnya anda telah berusaha memohon kebenaran tapak dan lesen perniagaan..cuma nasib tidak menyebelahi..lesen baru aje nak approve, lori MPS dah pun sampai.. [ Politik punya pasal ]

Petikan dari artikel asal : [ Kepada b**** tua ber**** *****, tahniah juga untuk anda..memang anda seorang yang cukup hebat..Tunggulah doa-doa dari kami yang akan dibacakan khas untuk anda selama 40 hari tanpa henti..melainkan anda datang kepada kami, membuat pengakuan dan memohon maaf secara terbuka di dalam Rumah Allah ini..]

Maksud doa dari kami seperti yang di'highlight'kan di atas, bukanlah doa mohon kebinasaan kpd si pengadu..Sejak hari peristiwa kedai saudara Arshad diangkut MPS, saya tidak pernah sama sekali berdoa sedemikian.. Doa saya, tidak lain tidak bukan : Ya Allah, eratkanlah perpaduan di kalangan kami atas nama agamaMu, jauhkanlah kami dr orang-orang yang memiliki sifat dengki dan khianat terhadap kami, tunjukkanlah mereka jalan hidayahMu..selamatkanlah kami semua dari azab api NerakaMu..

No comments:

Post a Comment