Tuesday, June 2, 2009

PELUANG MENGADAKAN TAHLIL ARWAH

Pemergian insan tersayang meninggalkan kita buat selamanya amatlah memilukan, apatah lagi di saat kita masih memerlukan mereka. Apakah dengan persinggahan mereka di alam barzakh menyebabkan kita yang masih berada di alam dunia ini terputus terus hubungan? Tidak..kita sebenarnya tidak pernah pun memutuskan hubungan dengan mereka yang telah bertitle 'Arwah'. Dalam Islam, ada caranya bagaimana untuk terus bersilaturrahim dengan mereka ini. Antaranya ialah dengan mengirimkan doa, memohon daripada Allah SWT semoga mereka selamat ketika di alam sana..

Bagi tujuan dan niat murni tersebut, pihak Surau Al-Hidayah mengalu-alukan semua jemaah yang berhasrat untuk mengadakan bacaan tahlil dan kiriman doa kepada arwah yang tercinta. Majlis akan diadakan pada setiap hari Khamis, selepas solat Maghrib atau spesifiknya selepas bacaan Yasin.

Sila lengkapkan Borang Tahlil Arwah yang boleh didapati di dalam Kotak Makluman Surau atau muat turun DI SINI.

Tuan-tuan tidak perlu menyediakan makan minum untuk para jemaah kerana semuanya akan ditanggung oleh surau kita. Namun demikian, sekiranya tuan-tuan bercadang untuk mengadakan jamuan, memadailah dengan jamuan yang ringkas sahaja.

No comments:

Post a Comment