Sunday, June 14, 2009

LAWATAN MUHIBBAH

Malang tidak berbau. Ketika program gotong-royong pada hari Sabtu, 13 Jun baru-baru ini, salah seorang ahli jemaah surau, saudara Azmi bin Mohd. Adnan ( No. 192 - Puteri Emas ) telah ditimpa satu kemalangan. Beliau bersama beberapa rakan yang lain ditugaskan untuk memotong dan menebang beberapa batang pokok di Puteri Anggun yang didapati rimbunan dedaunnya menghalang cahaya lampu jalan menyebabkan kawasan di situ gelap pada waktu malam.

Ketika berjaya memotong sebatang dahan (menggunakan chain-saw), dahan pokok tersebut jatuh ke tanah tetapi terpelanting lalu terkena tangga yang beliau gunakan sebagai tempat berdiri. Akibatnya beliau hilang keseimbangan badan lalu terjatuh ke atas jalan bertar menyebabkan tangan kiri beliau patah di pergelangan tangan. Rakan-rakan yang memerhati tidak sempat berbuat apa-apa kerana kejadian tersebut berlaku terlalu pantas.

Petang tadi, selepas solat Asar, saya bersama Abang Roslan menziarahi saudara Azmi di Wad 4B Hospital Tuanku Jaafar. Kami hanya dapat meluangkan masa selama kira-kira 30 minit kerana terpaksa pulang segera untuk membuat persiapan ke surau pula. Dalam ziarah tersebut, saya menyampaikan salam dan doa daripada ahli jemaah surau serta sedikit sumbangan (wang tunai berjumlah RM200) daripada Jawatankuasa Kebajikan dan Keselamatan 3 Puteri ditambah dengan derma yang diperolehi daripada beberapa orang penghuni di Puteri Anggun.

Kami mendoakan agar saudara Azmi cepat sembuh dan bersabar di atas musibah yang menimpanya.

No comments:

Post a Comment