Wednesday, June 3, 2009

PENGKULIAH MAGHRIB TERBARU : USTAZ TUAN HJ. HISHAMUDDIN

Berita baik untuk semua penghuni BWP amnya dan jemaah Surau Al-Hidayah khasnya.. Biro Pendidikan & Pengajian Agama Surau Al-Hidayah telah memperoleh persetujuan daripada Al-Fadhil Ustaz Tuan Haji Hishamuddin bin Mansor untuk memenuhi undangan sebagai seorang lagi tenaga pengkuliah Maghrib.

Ustaz Hj. Hishamuddin yang menetap di Villa Suria Seri Pajam bukanlah asing bagi anggota Qaryah Masjid Sikamat kerana beliau sering menyampaikan kuliah-kuliah agama dan dijemput menjadi khatib di masjid tersebut.

Dalam perbincangan bersama Al-Fadhil Ustaz Hj. Hishamuddin, beliau memaklumkan kesanggupan untuk hadir pada Hari Ahad Minggu I dan III sahaja. Ustaz Tn. Haji Shafie telah dimaklumkan dan beliau telah bersetuju untuk bergilir Kuliah Maghrib beliau dengan Al-Fadhil Ustaz.

Untuk makluman, Al-Fadhil Ustaz memilih pelajaran Tafsir Maudhu'i ( تفسير موضوعيّ ) sebagai pengisian kuliah Maghrib beliau.

Alhamdulillah, nampaknya surau kita akan bertambah seorang lagi tenaga pengajar sebagai usaha berterusan kita untuk memberi kefahaman tentang Islam kepada seluruh penduduk BWP ini. Semoga kita tidak persia-siakan peluang keemasan ini..

No comments:

Post a Comment