Friday, August 7, 2009

LAGI KES PECAH RUMAH DI BWP

Satu lagi kes pecah rumah yang terbaru di Puteri Emas, kali ini mangsanya ialah Encik Abdul Halim Abas yang beralamat di No. 188. Kejadian yang berlaku pada hari Khamis, 06 Ogos 2009 dipercayai berlaku antara jam 9-11 pagi ketika hampir semua penghuni ke tempat kerja masing-masing. Anggaran kerugian (wang tunai dan barangan kemas ) mencecah RM3000.

Secara peribadi saya merasakan cukup sedih dengan kejadian ini. Kita telah berikhtiar dengan menubuhkan kawalan keselamatan, namun kehendak Allah tetap jua berlaku. Nampaknya langkah lebih berjaga-jaga perlu diambil terutama dengan memohon sokongan bantuan daripada para suri rumah dan mereka yang tidak bekerja pada waktu pagi.

Sama-samalah kita berbakti dengan memberikan sedikit sumbangan kepada En. Abdul Halim sebagai bantuan kita untuk meringankan beban beliau dan sekali gus membuktikan semangat kekitaan yang masih utuh di kalangan kita.

Program Kawalan Keselamatan Desa 3 Puteri akan diperketatkan lagi dengan memohon kepada semua penduduk Desa 3 Puteri agar menyokong sepenuhnya antaranya dengan menyegerakan bayaran bulanan serta menambahkan lagi jumlah penyertaan.
إنا لله وإنا اليه راجعون

No comments:

Post a Comment