Monday, July 26, 2010

PERTUBUHAN KHAIRAT KEMATIAN BWP

Alhamdulillah..segala puji hanya layak bagi ALlah SWT, Tuhan sekalian alam. Selawat serta salam ke atas baginda Rasul serta ahli keluarga dan para sahabatnya.

Mungkin ramai yang belum tahu bahawa Bandar Warisan Puteri kini telah mempunyai pertubuhan khairat kematian.. Alhamdulillah, satu lagi usaha memenuhi panggilan Fardhu Kifayah telah dapat dijalankan. Sehingga ke hari ini, Pertubuhan Khairat Kematian Bandar Warisan Puteri ( PKKBWP ) telah dianggotai oleh seramai kira-kira 88 orang ahli yang terdiri daripada penghuni BWP dan taman yang berjiran dengannya, iaitu Taman Perwira.

Sebelum didaftarkan secara rasmi lagi, PKKBWP telah berjaya memberikan khidmat baktinya berupa sumbangan wang pengurusan jenazah kepada 3 orang ahli atau waris( 2 kematian bapa dan 1 kematian ahli itu sendiri ) sebanyak RM850 seorang.

Menurut setiausaha PKKBWP, En. Jamaluddin Samsir, mesyuarat agung kali pertama yang diadakan baru-baru ini telah memutuskan bahawa setiap ahli PKKBWP ( atau ketua keluarga seisi rumah ) yang berdaftar diwajibkan membayar yuran tahunan sebanyak RM10 dan jariah bulanan sebanyak RM10 sebulan atau RM120 setahun sebagai sedekah jariah mereka kepada mana-mana ahli atau warisnya yang meninggal dunia. Bayaran tersebut akan bermula pada Julai 2010.

Memandangkan jumlah tabungan sekarang berbaki lebih kurang RM400 sahaja, semua ahli diseru supaya menyegerakan bayaran jariah bulanan bagi bulan pertama (Julai) atau sebaik-baiknya keseluruhan sumbangan bagi tahun 2010 berjumlah sebanyak RM60. Bayaran jariah bulanan tersebut bolehlah disalurkan kepada :

Pengerusi : Ust Haji Kamal bin Ismail
Setiausaha : En. Jamaluddin bin Samsir
Bendahari : En. Jauhari bin Abd Karim

atau dimasukkan ke dalam tabung surau dengan dikepilkan nota bertulis bayaran "Jariah Bulanan PKKBWP" berserta nama dan no. ahli masing-masing.

Maklumat lebih lanjut mengenai PKKBWP akan ditampal di papan kenyataan INFO PKKBWP di ruang legar Surau Al-Hidayah.

No comments:

Post a Comment