Monday, December 14, 2009

SAH..PELETAKAN JAWATAN UST HJ KAMAL BERMULA AWWAL MUHARRAM 1431H

Akhirnya terjawab juga desas-desus yang berbicara tentang peletakan jawatan Ust Hj. Kamal sebagai imam 1 Surau Al-Hidayah. Perkara ini disahkan sendiri oleh beliau ditambah pula dengan surat maklumann yang ditandatanganinya sendiri yang ditampal pada white-board kecil yang terletak di dalam surau.

Ketika mengulas perkara ini, Ust Kamal memaklumkan bahawa peletakan jawatan beliau tidak ada kaitan langsung dengan tekanan daripada sesiapa termasuklah rakan cyber beliau yang sangat dihormati, saudara Orang Minyak dan Anak Mengkarung.

"Ketika dilantik jadi imam 1 kat surau ini, saya menerimanya kerana saya fikir ianya adalah untuk tempoh setahun sahaja..tapi tak sangka pula rupa-rupanya ia adalah untuk 2 tahun.."jelas beliau ketika saya hubunginya melalui telefon.

Peletakan jawatan beliau adalah untuk memberi laluan kepada bakat-bakat baru yang layak memimpin..

"Apa guna dengan jumlah ustaz-ustaz yang ramai di BWP ini, takkan tak ada seorang pun yang boleh menggantikan Ust Kamal dan sanggup pula mewaqafkan diri atau menghambakan dirinya kepada rumah ALlah (surau kita ini..)"demikian petikan kata-kata Pakcik Roslan sebaik sahaja selesai solat Isyak malam tadi.

Untuk makluman semua, sepertimana yang tertulis di dalam surat makluman peletakan jawatan Ust Kamal, beliau tidak akan memegang jawatan tersebut lagi mulai 01 Muharram 1431H ini..oleh yang demikian, perjalanan serta pengurusan surau selepas ini akan dikembalikan semula kepada tuan pengerusi serta AJK yang lain-lain.

Ust Kamal juga memohon ribuan kemaafan sekiranya selama tempoh beliau diberi amanah menerajui surau kita ini, terdapat salah dan silap yang tidak menyenangkan hati semua para jemaah.

Kami (termasuk semua AJK surau) merakamkan penghargaan terima kasih kepada Ust Kamal di atas semua usaha beliau terhadap surau selama ini. Memang betullah apa yang beliau maklumkan kepada saya pada awal Disember baru-baru ini bahawa program Tahfiz untuk 15 orang anak-anak BWP yang berlangsung selama sebulan ini adalah merupakan program yang terakhir yang dikendalikan oleh beliau serta beberapa orang pembantunya..

Insya' ALLah, sama-samalah kita menantikan ustaz yang bakal menggantikan kekosongan yang ditinggalkan oleh Ust Kamal. Ust Orang Minyak dan Ustaz Anak Mengkarung taknak ambil peluang ini ke?

1 comment:

  1. ustaz kamal, walaupun dalam beberapa kali diri ana menghadiri kuliah dan tazkirah ustaz kamal, sgt besar kebaikan ana dpt... semoga Allah swt merahmati Ustaz Kamal.. terima kasih utk segala2nya



    ~s.a~
    ~ssfss~

    ReplyDelete